Jumaat, 22 April 2011

Persalinan Indah Sang Teruna

Persalinan Indah Sang Teruna
Di hari persandingan yang bakal tiba, pastinya sang teruna mahukan kelainan untuk tampil bergaya. Busana lelaki tidak semudah yang disangka untuk dicari seperti busana perempuan. Lazimnya, Baju Melayu, sampin dan juga aksesori lain dijadikan pilihan untuk sang teruna di majlis persandingan. Kali ini, idea-idea khusus untuk busana sang teruna diberikan untuk anda yang masih tercari-cari. Busana ungu digayakan dengan sampin yang diikat di bahagian luar. Rona ungu yang kian diminati kini, pastinya menjadi hangat di samping puteri yang turut tampil sedondon. Jadi, pemilihan aksesori khusus untuk baju ala pahlawan ataupun baju melayu perlu seiring agar tidak janggal setelah dipakai nanti. Kerongsang, pending, dan juga keris antara aksesori utama yang perlu dipakai oleh sang teruna bagi menampakkan kegagahan di hari persandingan.


Busana ala pahlawan berwarna hijau ini sesuai untuk sang teruna yang inginkan kelainan. Pastinya kacak bergaya di samping puteri idaman. Untuk kelihatan lebih formal, bolehlah menggayakan kot ini dengan pemakaian ‘bow’ daripada rona kelabu. Kelihatan kemas dengan pemakaian kasut berwarna putih. Lebih elegan dengan pemakaian busana ini di samping pemakaian tali leher daripada rona terang. Lain daripada yang lain, tambahkan kerongsang di tali leher untuk
menambahkan keserian si pemakai. Jika memilih untuk memakai kot, aksesori yang dipakai juga perlu bersesuaian. Tali leher, ‘bow’, napkin, dan kafling antara aksesori yang menjadi pilihan.

Baju Melayu Masih Menawan Kalbu
Sesuai dengan padanan busana pengantin muslimah tentunya baju melayu lengkap untuk bakal suami tersayang. Anggun sopan bergaya muslimah disamping pelengkap baju tradisional pilihan ini. Saluti tubuh sasa dengan warna tema walaupun sesekali tampak ringkas namun disulami penuh makna.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan